امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

تفکرات کابالائيستي در تلويزيون ايران
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1391


تفکرات کابالائيستي در تلويزيون ايران


شبکه پنج سيماي جمهوري اسلامي ايران (شبکه تهران) در اقدامي عجيب، با پخش فيلم سينمايي " ئي تي" به کارگرداني "استيون اسپيلبرگ" کارگردان کاباليست هاليوود، به ترويج عقايد فرقه ضاله کافران بي خدا (رائيل) پرداخت.
اين فيلم که با حمايت دولت آمريکا و پنتاگون ساخته شده است، ...



ادامه مطلب
حضور غير قانوني 700 بهائي در دانشگاهها
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1391

 

حضور غير قانوني 700 بهائي در دانشگاهها

شايدبرايتان جالب باشد بدانيد که حضور بهائي ها در کشور در بسياري از مشاغل کليدي و مهم کشوري محدود است . دليل آنهم واضح است زيرا افکار واعتقادات بهائيت به مراتب از ديگر فرقه هاي موجود در کشور مسموم تر و خطرناکتر است ، به طوري که اگر روزي بهائيون قدرتي را در دست بگيرند آنروز ديگر ...



ادامه مطلب
مثل حضرت مريم باردار شدم!
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1391

 

 

مثل حضرت مريم باردار شدم!

زني که ادعاي همسري امام زمان را داشت دستگير شد. مردي که عده اي را براي حج به کوه مي برد به ادعاي دروغين خود اعتراف کرد. زني که به ادعاي رابطه با امام زمان از مردم اخاذي مي کرد به دام افتاد.
ادعاي دروغين پيامبري و اين اواخر منجي و موعود بودن و رابطه با امام زمان از دير باز بوده ...



ادامه مطلب
علي يعقوبي کيست؟ فريب ها و ادعاها! (۱)
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1391

علي يعقوبي کيست؟ فريب ها و ادعاها! (۱)

اين روزها حرف و حديث هايي از يک شخص مدعي با ادعاهايي خاص شنيده مي شود به نام علي يعقوبي . شخص کم سوادي که افرادي را حتي از بين تحصيل کرده هاي حوزه و دانشگاه و نيز از مسئولين کشور ، به خود جذب نموده است.
امروز فايلي دو ساعته از صحبت هاي وي به دستم رسيد که با گوش کردن آن بد جوري ...



ادامه مطلب
تفکرات کابالائيستي در تلويزيون ايران
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : یک شنبه 13 فروردين 1391

 

 

تفکرات کابالائيستي در تلويزيون ايران

شبکه پنج سيماي جمهوري اسلامي ايران (شبکه تهران) در اقدامي عجيب، با پخش فيلم سينمايي " ئي تي" به کارگرداني "استيون اسپيلبرگ" کارگردان کاباليست هاليوود، به ترويج عقايد فرقه ضاله کافران بي خدا (رائيل) پرداخت.
اين فيلم که با حمايت دولت آمريکا و پنتاگون ساخته شده است، ...

شبکه پنج سيماي جمهوري اسلامي ايران (شبکه تهران) در اقدامي عجيب، با پخش فيلم سينمايي " ئي تي" به کارگرداني "استيون اسپيلبرگ" کارگردان کاباليست هاليوود، به ترويج عقايد فرقه ضاله کافران بي خدا (رائيل) پرداخت.
 



ادامه مطلب
بودا و بوداييان (2)
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

 

بودا و بوداييان (2)

گسترش‌ بودا : تاريخ‌ بودا از هنگام‌ تأسيس‌، تا زمانى كه‌ دين‌ رسمى كشورهاى فارس‌ و ماوراءالنهر شد، تاريخى‌ پيچيده‌ و مبهم‌ است‌ . اما نظر مشهور- بنابر قول‌ بستانى‌- اين‌ است‌ كه‌ اين‌ مكتب‌ با مشكلات‌سختى روبه‌ رو شد و انشقاق‌هايى ...



ادامه مطلب
بودا و بوداييان (1)
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

بودا و بوداييان (1)

آيين‌ هندو در اثر تراكم‌ معارف‌ دينى ميراث‌ هندى پديد آمد، و از اين‌ راه در طول‌ هزاران‌ سال ‌شكل‌ گرفت‌؛ به‌ گونه‌اى كه‌ توانست‌ هويت‌ ملى جامعه هندى را عينيت‌ بخشد. در حالى كه‌ آيين ‌بودا در نتيجه تلاش‌ يك‌ فرد خاص‌، در چهارچوب‌ ...



ادامه مطلب
از زرتشت تا مختار
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

از زرتشت تا مختار

جشن سوري و يا آنچه ما امروز آن را چهار شنبه سوري ميخوانيم ، جشني است كه مانند بيشتر جشن هاي ايراني كه به ستاره شناسي بستگي دارند مبدا همه حساب هاي علمي و تقويمي است .
در آن روز در سال 1725 پ م زرتشت بزرگترين حساب گاه شماري جهان را نموده و كبيسه پديد آورده و تاريخ كهن را درست ...



ادامه مطلب
معنويتهاي نوظهور و انهدام اصول انقلاب و اسلام
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

 

معنويتهاي نوظهور و انهدام اصول انقلاب و اسلام

جنبش‌هاي نوپديد معنوي را مي‌توان از ديدگاه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار داد. از منظر کلامي - فلسفي، از منظر عرفاني، از منظر جامعه‌شناختي، از منظر روان‌شناختي و دست آخر از منظر علوم استراتژيک. با استفاده از ديدگاه اخير آشکار مي‌شود، سرمايه‌ گذاري‌هاي عظيم و برنامه‌ريزي‌هاي ...



ادامه مطلب
انجمن حجتيه و دغل بازي
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

 

انجمن حجتيه و دغل بازي

چند سالي است که انجمن حجتيه به صورت علني پا به عرصه فعاليت هاي فرقه اي خود نهاده، که مي توان گفت از سال 138۵ و۸۶ به صورت علني و با نام انجمن حجتيه، فعاليت خود را ادامه مي دهد.
اما نکته قابل توجهي که در لابلاي وبلاگ ها و سايت هاي مربوط به انجمن حجتيه بسيار به چشم مي خورد، اقدامي ...

چند سالي است که انجمن حجتيه به صورت علني پا به عرصه فعاليت هاي فرقه اي خود نهاده، که مي توان گفت از سال 138۵ و۸۶ به صورت علني و با نام انجمن حجتيه، فعاليت خود را ادامه مي دهد.
اما نکته قابل توجهي که در لابلاي وبلاگ ها و سايت هاي مربوط به انجمن حجتيه بسيار به چشم مي خورد، اقدامي است که انجمن حجتيه در پي آن، استفتاءاتي از مراجع تقليد را براي تأييد انجمن حجتيه ارائه نموده اند و آنچه بيشتر از هر چيز انسان را به تعجب وا مي دارد، حرکتي ناشيانه و در عين حال عوام فريب از سوي اين فرقه است که از استفتائي مربوط به حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه، درتاريخ 15مهر سال 1349، براي تأييد انجمن حجتيه استفاده نموده اند.
امام خميني (ره) درپاسخ به استفتاء انجمن حجتيه (در اجازه استفاده از وجوهات) در 15 مهر 1349مصادف با 5 شعبان 1390 درنجف‏) فرمودند :

بسمه تعالى‏
در فرض مذكور هم اقدامات آقايان مورد تقدير و رضاى خداوند متعال است و نيز همكارى و همراهى با آنها مرضى ولى عصر- عجل اللَّه فرجه- است. و هم مجازند مؤمنين از وجوه شرعيه از قبيل زكوات و شرعيات به آنها بدهند. در صورت لزوم مجازند از ثلث سهم مبارك امام- عليه السلام- به آنها كمك كنند؛ البته تحت نظارت اشخاص متعهد و اگر جناب مستطاب حجت الاسلام آقاى حلبى- دامت بركاته- مى‏توانند، تحت نظارت ايشان وجوه داده شود. از خداوند تعالى موفقيت آنها را خواستار است.
5 شهر شعبان المعظم 1390 / 15 مهر 1349/ نجف‏
روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ (صحيفه امام، ج‏2، ص299 و300)
اما نكته اينجاست كه اين اجازه نامه بعداً از سوى امام خمينى (ره) لغو گرديد.
در پي مخالفت آشکار انجمن حجتيه با مبارزات امام و انقلابيون و نيز ارتباطشان با ساواک و مطلع شدن امام خميني ره از اين مسائل، ايشان در سال 1350 در پاسخ به نامه آقاى گرامى كه خواستار اعلام نظر در مورد وضع انجمن حجتيه و مؤسس آن شده بود، چنين نوشته‏اند: « راجع به شخصى كه مرقوم شده بود «آقاي محمود حلبي»، جلساتش «جلسات انجمن حجتيه» ضررهايى دارد؛ از وقتى مطلع شده‏ام، تأييدى از او نكرده‏ام و ان شاء اللَّه تعالى نمى‏كنم »
(صحيفه امام، ج‏2، ص 357/ نامه به آقاى محمد على گرامى در تاريخ1350 هـ ش/ 1391 هـ ق/ نجف‏)
همچنين در سال 1367 در پيام « منشور روحانيت » فرمودند : « .... دسته‏اى ديگر از روحانى‏نماهايى كه قبل از انقلاب دين را از سياست جدا مى‏دانستند و سر به آستانه دربار مى‏ساييدند، يكمرتبه متدين شده و به روحانيون عزيز و شريفى كه براى اسلام آن همه زجر و آوارگى و زندان و تبعيد كشيدند تهمت وهابيت و بدتر از وهابيت زدند. ديروز مقدس‏نماهاى بيشعور مى‏گفتند دين از سياست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مى‏گويند مسئولين نظام كمونيست شده‏اند! تا ديروز مشروب فروشى و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان براى ظهور امام زمان- ارواحنا فداه- را مفيد و راهگشا مى‏دانستند، امروز از اينكه در گوشه‏اى خلاف شرعى كه هر گز خواست مسئولين نيست رخ مى‏دهد، فرياد «وا اسلاما» سر مى‏دهند! ديروز «حجتيه‏اى» ها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نيمه شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابى‏تر از انقلابيون شده‏اند! «ولايتى» هاى ديروز كه در سكوت و تحجر خود آبروى اسلام و مسلمين را ريخته‏اند، و در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شكسته‏اند و عنوان ولايت برايشان جز تكسب و تعيش نبوده است، امروز خود را بانى و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مى‏خورند! راستى اتهام امريكايى و روسى و التقاطى، اتهام حلال كردن حرامها و حرام كردن حلالها، اتهام كشتن زنان آبستن و حِليّت قمار و موسيقى از چه كسانى صادر مى‏شود؟ از آدمهاى لا مذهب يا از مقدس‏نماهاى متحجر و بيشعور؟! فرياد تحريم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهيدان و اظهار طعنها و كنايه‏ها نسبت به مشروعيت نظام كار كيست؟ كار عوام يا خواص؟ خواص از چه گروهى؟ از به ظاهر معممين يا غير آن؟ بگذريم كه حرف بسيار است. همه اينها نتيجه نفوذ بيگانگان در جايگاه و در فرهنگ حوزه‏هاست، و برخورد واقعى هم با اين خطرات بسيار مشكل و پيچيده است‏ ... »
(صحيفه امام، ج‏21، ص 281/ پيام « منشور روحانيت »/ 3 اسفند 1367/ 15 رجب 1409/ تهران، جماران‏)
آقاى هاشمى رفسنجانى در مصاحبه‏اى در مورد انجمن حجتيه و لغو اجازه از سوى امام خمينى (ره) چنين مى‏گويد:
« جريان ديگرى كه ظهور كرده بود. انجمن حجتيه بود. اين گروه سالها پيش به فكر افتادند كه مبارزه با بهايى‏ها را شروع بكنند و انجمن تشكيل دادند، و كارشان شناسايى بهايى‏ها بود و آنها را محكوم مى‏كردند و جلوى جذب شدن مسلمانها را به آنها مى‏گرفتند. بطور كلى رژيم از اين گونه كارها خوشش مى‏آمد چون اين نوع كارها خيلى به رژيم برخورد نمى‏كرد و آنها نيز به افرادشان دستور داده بودند كه در كارهاى سياسى دخالت نكنند و مبارزه را ممنوع كرده بودند. و رژيم هم مزاحمشان نمى‏شد. آنها كلاسهايى ترتيب داده بودند و بچه مسلمانها را جمع ميكردند و دوره اصول عقايد را به آنها ياد مى‏دادند. چون اين گروه مبارزه را قبول نداشتند و يكسرى از نيروهاى مبارز را جذب مى‏كردند، ما با اين‏ها مخالف بوديم.
انتقادى كه ما به اين‏ها داشتيم اين بود كه اينها مى‏روند و يك سرى از نيروهاى جوان را جمع مى‏كنند و در خيلى جاها مبارزين به آنها پيوسته بودند. ميدان مبارزه خالى ميشد و ما فكر مى‏كرديم كه كار اصلى‏مان الان بايد مبارزه با رژيم باشد و اينها كارهاى تخديرى است. لذا يك درگيرى بين آنها و نيروهاى خط امام وجود داشت كه حتى امام اول اجازه استفاده از سهم امام را گويا به اينها داده بودند و بعد كه به اين حد رسيد پس گرفتند. يكى از مدرسين قم از امام پرسيد و امام جواب دادند كه نه سهم امام نمى‏شود به اينها داد. و طبعاً آنها هم دنبال آقاى خويى مى‏گشتند.»
(صحيفه امام، ج‏2، ص: 300)



ذن , عرفاني ديگر
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

 

ذن , عرفاني ديگر

ذن شکلي از آيين بودايي مهايانه است که تاکيد فراواني بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگري به ماهيت اشيا به وسيله تجربه مستقيم دارد. اين مکتب معمولاً تعاليم خود را به صورت‌هايي تناقض‌آميز و فرامنطقي بيان مي‌دارد.



ادامه مطلب
زن در مسيحيت
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

 

زن در مسيحيت
1- برتري بي چون و چراي مرد بر زن
« اما مي خواهم شما بدانيد که سر هر مرد مسيح است وسر زن مرد» (رسالهء پولس، ...
3- برتري مردان بر زنان ، همچون برتري مسيح بر کليسا
« شوهر سر زن است چنانکه مسيح نيز سر کليسا» (افسسيان 5 :۲۳)
4- زن بايد مطيع مرد باشد همانگونه که ما مطيع خدا هستيم !
«اي زنانشوهران خود را اطاعت کنيد چنانکه خداوند را » !!! (افسسيان 5 : 22)
« همچنانکه کليسا مطيع مسيحاست همچنين زنان نيز شوهران خود را در هر امري باشند» (افسسيان 5 : 24 )
5- زن يکبار فريب خوردپس ديگر ساکت باشد و تعليم ندهد :
« و زن را اجازت نمي دهم كه تعليم دهد......بلكه در سكوت بماند زيرا كه آدم اول ساخته شد و بعد حو‌ّا و آدم فريب نخورد بلكه زن فريب خورد »
نتيجه اينکه به دو دليل زن حق تعليم ندارد : 1 - دوم خلق شد 2او بود که فريب خورد .همه كاسه كوزه ها سر زن شكست .
6- حکومت مرد بر زن ، مجازاتي خدايي براي زنان
وقتي در ابتداي پيدايش انسان آدم و حوا گنا كردند خداوند براي هر يك جريمه اي مقرر كرد
« و به زن گفت: درد و حمل تو را بسيار افزون گردانم با درد ، فرزندان خواهي زاييد و اشتياق تو به شوهرت خواهد بود واو بر تو حکمراني خواهد کرد » (سفر پيدايش باب 3)
7- زنان براي مردان آفريده شدند !
« و نيز مرد بجهت زن آفريده نشد بلکه زن براي مرد » (قرنتيان 11 : 9) زنان خلقت مستقلي ندارند و فقط وسيله اي براي مرد هستند.
8- رستگاري زن در گروي زاييدن !
« آدم فريب نخورد بلكه زن فريب خورده اما به زاييدن رستگار خواهد شد«
9- فروختن دختر به عنوان کنيز !
يكي از احكام كه در عهد عتيق ذكر شده احكام فروختن دختر به عنوان كنيز است و براي آن قوانيني وضع نموده اند و مسيحيان اين احكام را از جانب خداوند ميدانند (سفر خروج ۲۱ : ۷)
10- زنان ؛ ناپاک !
مطابق کتاب مقدس زن پس از دو بار طلاق ناپاک مي شود ! (تثنيه 24 : 4)
زني که حيض مي بيند ؛ تا هفت روز ناپاک است و اگر کسي هم به او دست بزند ناپاک مي شود !
« و اگر زني جريان دارد! و جرياني که در بدنش است خون باشد هفت روز در حيض خود بماند و هر که او را لمس کند تا شب نجس باشد ! و بر هر چيزي که در حيض خود بخوابد نجس باشد و بر هر چيزي بر آن بنشيند نجس باشد و هر که بستر او را لمس کند رخت خود را بشويد و با آب غسل کند و تا شب نجس باشد. و هر که چيزي را که او بر آن نشسته بود لمس کند رخت خود را بشويد و با آب غسل کند و تا شب نجس باشد. و اگر آن بر بستر باشد يا بر هر چيزي که او بر آن نشسته بود چون آن چيز را لمس کند تا شب نجس باشد. و اگر مردي با او هم بستر شود و زن حايض باشد، مرد تا هفت روز نجس خواهد بود و هر بستري که بر آن بخوابد نجس خواهد بود » (سفر لاويان، باب 15، شماره 19 تا آخر)
آيا براستي زنان در هر ماه يک هفته را بايد نجس باشند و هيچ کس هم به ايشان دست نزند ؟، بستري که بر آن مي خوابد و هر جايي که بر آن مي نشيند نجس مي­شود؟ !!!
آيا اين همان کرامت زن است ؟!


از شيخي ‏گري تا بابي ‏گري
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

از شيخي ‏گري تا بابي ‏گري

ماجراي پيدايش فرقه‏ي ((بابيّه)) : ادّعاي ((بابيّت)) زماني آغاز شد كه سيّد كاظم رشتي از دنيا رفت و سيّد علي محمّد شيرازي جانشين وي شد. همان گونه كه در قسمت پيشين مقاله گفته شد، ((شيخيه))، در معارف ديني، فقط به چهار ركن اعتقاد دارند: 1- توحيد؛ 2- نبوّت؛ 3- امامت؛ 4- اعتقاد به شيعه‏ي كامل ...



ادامه مطلب
شيطان پرستي در کردستـان عراق
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : شنبه 12 فروردين 1391

 

شيطان پرستي در کردستـان عراق

به غير از شيطان پرستي که در غرب وجود دارد و در لا به لاي اين سلسله مقالات به آن پرداخته مي شود، به بررسي شيطان پرستي در نقاط مختلف جهان از جمله ايران نيز خواهيم پرداخت.شيطان پرستي در کردستـان عراق ريشه ادبـي و وجـه تسميـه يزيديـه يزيديه به کردي Êzidî (تلفظ: إزدي) يا يزيديان ...


در زبان پهلوي اسم " يزته " در وهله ي اول به " يزت " تخفيف يافته، تا به دال تبديل شده و بشکل يزد در آمده و جمع آن يزدان (يزتان) مي باشد و سپس در دوران اسلامي تخفيف ديگري در آن داده شده و يه " يزدان " مبدل گرديده است و عربها چون معني يزدان را نمي دانستند آنرا به يزيد تعبير کردند. لذا آنها را به يزيد بن معاوبه نسبت داده و آنها را يزيدي ناميدند.
بنابر روايات واژه يزيدي مشتق از کلمه " ايزد" يا "يزته" است که در پارسي باستان به معناي دين خدايي است. در باب وجه تسميه نام ايشان اختلافاتي هست و بعضاً نام آن را منسوب به يزيد بن معاويه يا يزيد بن انيسه خارجي نيز دانسته‌اند، اما بنظر مي‌رسد نام پارينهٔ اين کيش و اشاره‌اش به مفهوم" ايزد " در دين زرتشت، صحيح‌تر باشد. يزيديان از واژه داسني نيز براي ناميدن خود استفاده مي‌کنند.
در باور يزيدي، شيطان دشمن اصلي بشريت نيست، بلکه مقربترين فرشته خداوند و نخستين آفريده اوست و ملک طاووس نام دارد
 




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پاتوق مي باشد.