درباره كانادا

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

درباره كانادا
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : یک شنبه 6 فروردين 1391

 

درباره کانادا

 

کانادا: اطلاعات عمومی


کانادا دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه است که در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور به همراه استرالیا و نیوزلند از بزرگترین مستعمرات بریتانیا به حساب می آید. قدمت کانادای فعلی به حدود 140 سال قبل باز می گردد . اما اولين گروه اروپايي ها که وارد سرزمين کانادا شدند فرانسويان بودند که در حدود 470 سال پيش در مناطقي از ايالت کبک فعلي ساکن شدند.
در سال 1760 که کانادا توسط نيروهاي انگليسي فتح شد، بالغ بر 60000 فرانسوي در کانادا زندگي مي کردند. با مهاجرت عده اي زياد از انگليسي ها به انتاريوي کنوني عملاً دو مستعمره نشين فرانسوي و انگليسي در کانادا بوجود آمد که همواره درگيري هايي نيز با هم داشتند. با وجود اختلافات و مشکلات فراوان، اتحاد مستعمره نشينان و تشکيل کاناداي مستقل در سال 1867 به تصويب رسيد. ايالات غربي کانادا هم در سال هاي بعد به اين اتحاد پيوستند.
باوجود قدمت اندک ، این کشور رشد سریعی در زمینه های صنعتی و کشاورزی داشته و با سختکوشی ساکنین آن، جزو 7 کشور بزرگ صنعتی جهان موسوم به گروه 7 (G7) شده است.
به همین خاطر کانادا از استانداردهای بالای زندگی برخوردار بوده و اتباع اکثر کشورهای جهان مایل به مهاجرت و زندگی در آن کشور هستند.
برای مدت 9 سال متوالی (2002-1994) در بررسی های سازمان ملل، کانادا یکی از سه مکان برتر جهان برای زندگی اعلام شده است. این پژوهش که هر ساله انجام میشود، کیفیت زندگی در 174 کشور جهان را مورد ارزیابی قرار می دهد و برای این امر 200 فاکتور را در نظر می گیرد. کانادا بویژه برای دستیابی به آموزش همگانی، بالا بودن میانگین عمر (به واسطه سیستم بهداشت و درمان رایگان)، و پائین بودن میزان جرم و جنایت مورد توجه است. به علاوه، تورنتو ، ونکوور و مونتریال سه شهر بزرگ کانادا برای تمیزی، امنیت، شیوه زندگی و فعالیت های فرهنگی شان به عنوان شهرهای در سطح جهانی برای زندگی و کار شناخته شده اند.


تورنتو - بزرگترین شهر کانادا و مرکز اقتصادی کشور


کانادا همچنین دارای زیباترین پهناورترین طبیعت ها و منابع غنی آبی در دنیاست .بسیاری از نقاط آن همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده و گونه های متعدد حیات گیاهی و حیوانی در آن یافت می شود.آبشار نیاگارا و سلسله جبال راکی و سواحل زیبای آن مورد توجه جهانگردان است.
کانادا کشور مهاجران است و سیاست هایش بر اساس ارج گذاردن به سنت های خود در کنار تشویق تنوع چندفرهنگی به طور توأمان است. تقریبا تمام گروه های قومی در کانادا حضور دارند. در نتیجه، ویژگیهای فرهنگی ، دینی و سنتی متنوعی در کانادا جریان دارد.
تحصیل در دبستان و دبیرستان های کانادا رایگان است و برای هزینه ی تحصیلات دانشگاهی یارانه های دولتی به تمام افراد مقیم از جمله مهاجران پرداخت می شود. هر سال کانادا تقریبا 250هزار مهاجر را بر اساس یک سیاست منظم می پذیرد. براساس سرانه، این سطح پذیرش در میان کشورهای جهان از بالاترین هاست. برخلاف آمریکا و سایر کشورها، در پذیرش مهاجر، هیچگونه سهمیه بندی چه براساس ملیت و چه شغل در کانادا وجود ندارد.
مهاجرین از بدو ورود ، از تمام حقوق شهروندی ( بجز حق رأی) برخوردارند و پس از 3 سال اقامت ، به عنوان شهروند پذیرفته می شوند.
با وجود نزدیکی بسیار کانادا به آمریکا از نظر جغرافیایی ، سیاسی و فرهنگی، و عضویت آن در پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، این کشور به عنوان یک جامعه امن و صلح طلب مشهور است و کمتر به طور مستقیم خود را درگیر منازعات سیاسی مرسوم در جهان می کند. نرخ جرم و جنایت از دهه نود به طور پیوسته در حال کاهش است. کانادا، برخلاف همسایه جنوبی اش آمریکا، اسلحه گرم را ممنوع اعلام کرده و به شدت آن را تحت کنترل دارد.
بیش از 65 درصد کانادایی ها دارای خانه هستند. رسانه ها، صنعت سرگرمی سازی و تلاش ها و دستاوردهای هنری در کانادا بسیار پیشرفت کرده است. یکی از سیستم های پیشرفته رادیو ــ تلویزیونی در سطح جهان متعلق به این کشور است. این سیستم شامل بیش از 1000 ایستگاه رادیویی AM و FM و 719 ایستگاه تلویزیونی میباشد که در راه اطلاع رسانی، سرگرم سازی و آموزش به مخاطبان خود کار می کنند.
جمعيت: جمعيت کانادا بر طبق آخرين گزارش اداره آمار کانادا، 33میلیون نفر است. حدود
۸۰٪ مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از ۲۵۰ کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می کنند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پاتوق مي باشد.