شلمچه

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

شلمچه
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : یک شنبه 6 فروردين 1391

 

بازديد روزانه 30 هزار نفر از منطقه شلمچه
جام جم آنلاين: مدیر یادمان شلمچه گفت: در طول سفر کاروانهای راهیان نور از سراسر کشور، منطقه عملیاتی شلمچه به عنوان کانون اصلی راهیان نور مطرح است به گونه ای که روزانه بیش از 30 هزار نفر وارد این نقطه می شوند.

مهدی کشوری در گفتگو با مهر اظهار کرد: اصولا حضور در مناطق عملیاتی و تبدیل شدن آن به یک رسم همیشگی در آغاز سال نو نزد ما ایرانیان از همین شلمچه آغاز شد زیرا در شلمچه جوانان فراوانی از وطن برای دفاع از خاک کشور، به شهادت رسیدند.

وی افزود: معروفیت شلمچه نه به علت تعداد بالای شهدایش که به این علت است که رزمندگانی که در خلال عملیات مختلف از جمله کربلا وارد این نقطه می شدند، دانستند که رفتن آنها بازگشتی ندارد زیرا این نقطه کاملا در تیررس دشمن بود ولی باید فتح می شد.

کشوری عنوان کرد: همین امر باعث شده شلمچه جایگاهی خاص نزد راهیان نور پیدا کند به گونه ای که روزانه 30 هزار نفر از اعضای کاروانهای راهیان نور از یادمان شهدای شلمچه دیدن می کنند.

مدیر یادمان شلمچه گفت: این منطقه به لحاظ داشتن حال و هوای دفاع مقدس و درگیر بودن با جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق همواره میزبان کاروانهای راهیان نور است.

کشوری توضیح داد: منطقه عمومی شلمچه از ضلع غربی خرمشهر شروع می‌شود و تا عمق خاک عراق پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: به منظور خدمات‌ رسانی به زوار شهدای شلمچه با راه ‌اندازی ایستگاه صلواتی علاوه بر توزیع آب آشامیدنی بهداشتی و مواد غذایی، بسته های فرهنگی، کتاب ،‌ جزوه و عکس شهدا بین زوار توزیع می شود.

منطقه عمومی شلمچه از ضلع غربی خرمشهر شروع می شود و تا عمق خاک عراق به پیش می رود. خط مرزی، این منطقه را به دو قسمت شلمچه ایران و شلمچه عراق تقسیم کرده است. شلمچه ایران در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان قرار گرفته است. آن منطقه از شمال به «حسینیه» از جنوب به ‌اروند رود، از شرق به خرمشهر و از غرب به خط مرزی ایران و عراق محدود می شود.

شلمچه عراق نیز در جنوب شرقی بصره واقع است. از شمال به منطقه زید، از جنوب به رودخانه اروند، از شرق به دژ مرزی ایران و عراق و از غرب به شهرهای تنومه و الحارثه می رسد.

شلمچه دارای آب وهوای گرمسیری است. حداقل دمای هوای آن در زمستان به صفر درجه سانتیگراد می رسد و دمای آن در تابستان از مرز 55 درجه سانتیگراد تجاوز می کند. این منطقه فاقد برجستگی های طبیعی است و جنس خاکش از رس است و به هنگام بارندگی، تردد روی این زمین فقط با اتکا به جاده، میسر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پاتوق مي باشد.