نظريه بيعت در زمينه ولايت فقيه

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

نظريه بيعت در زمينه ولايت فقيه
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : دو شنبه 22 اسفند 1390

نظريه بيعت در زمينه ولايت فقيه

 

بيعت، تعهدي است كه از ناحيه بيعت كننده، براي اطاعت از بيعت شونده صورت مي گيرد. دومين دليلي كه معتقدين به نظريه انتخابي بودن ولايت بر آن استناد مي كنند مساله بيعت است. اينان مي گويند اين كه اسلام فراوان در مورد مساله بيعت تاكيد كرده نشانده دهنده آن است كه حاكم مشروعيت خود را از بيعت مردم مي گيرند اين عده به قضايايي نظير واقعه غدير كه در آن حضرت پيامبر اسلام از مردم براي جانشيني حضرت امام علي بيعت گرفت استناد مي كنند.

نقد: زرق و برق غربيان به اندازه اي برخي را مبهوت خود كرده كه خود را چشم بسته به هر در و ديواري مي زنند تا بلكه بتوانند خود را مانند غرب نمایند. اين عده يا در قوه تفكرشان مشكلي وجود دارد و يا خود را به ناداني زده اند. هر انسان عاقلي اگر به قضيه غدير آشنايي داشته باشد متوجه مي شود كه حضرت پيامبراسلام، اول حضرت علي را بعنوان امام اعلام كرد و سپس از مردم خواست كه با او بيعت كنند. اين طور نبوده كه پيامبر اول بگويد: مردم شما علي را قبول داريد؟، و سپس مردم بگويند: بله و بعد حضرت پيامبر بگويد حالا كه شما او را قبول داريد من او را بعنوان امام معرفي مي كنم.

برخلاف ادعاي آقايان، واقعه غدير نه تنها هيچ ارتباطي با انتخابي بودن ولايت ندارد بلكه خود يكي از واضح ترين ادله انتصابي بودن ولايت است. زيرا حضرت پيامبر صرفاً بخاطر دستور الهي و بدون در نظر گرفتن نظر مردم حضرت علي را بعنوان امام معرفي كرد.

تمامي ائمه اطهار در موقعيت هاي مختلف بر اين مطلب اذعان داشته اند كه در زمانشان تنها حكومت مشروع امامان بوده و اين اذعان ائمه در حالي بوده كه اكثريت آنها را بعنوان حاكم قبول نداشتند خود اين سخن امامان نشانه ی آن است كه مقبوليت مردم هيچ نقشي در مشروعيت حكومت ندارد و الا اگر مقبوليت اثري در مشروعيت داشت، ائمه نبايد چنين ادعايي را مي كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پاتوق مي باشد.